Katead Başkanlığından Türk Boğazlarından Geçecek Ham Petrol Tankerlerine Ait Geçiş Şartı Uygulaması Hakkında Kazak Televizyonunda Demeç Verildi


ТАНКЕРЫ С КАЗАХСТАНСКОЙ НЕФТЬЮ ЗАСТРЯЛИ У БЕРЕГОВ ТУРЦИИ

 

Katead Başkanlığından Türk Boğazlarından Geçecek Ham Petrol Tankerlerine Ait Geçiş Şartı Uygulaması Hakkında  Kazak Televizyonunda Demeç Verildi

 

Bildiğiniz üzere ; başta Amerika Birleşik Devletleri’nin Rusya Brend Petrolüne tavan fiyat uygulama isteği olmak üzere; Avrupa Birliği Konseyi tarafından 3 Haziran 2022 tarihinde yayımlanan ve 2014/833 sayılı Konsey Yönetmeliğini değiştiren "Rusya'nın Ukrayna'da İstikrarı Bozucu Eylemlerine Karşı Kısıtlamalar" başlıklı 2022/879 sayılı düzenlemesi ile fazlar halinde uygulanacak şekilde Rus ham petrolü ve petrol ürünlerine gerek AB'ne gerekse de üçüncü ülkelere taşınmasına ilişkin yasaklayıcı hükümler getirilmiştir.

Bu itibarla; Rus menşeili veya Rusya'dan ihraç edilen ham petrol ve petrol ürünlerinin gemiden gemiye de dahil olmak üzere üçüncü ülkelere taşınmasında doğrudan veya dolaylı olarak teknik yardım, broker hizmeti, finansman veya finansal yardım sağlama, sigorta ve reasürans hizmetlerinin; ham petrol taşımaları için 5 Aralık 2022 sonrasında, petrol ürünleri için ise 5 Şubat 2023 sonrasında yasaklandığı gerekçesiyle, ilgili gemiler için oluşturulan P&I sigorta poliçeleri "tavan fiyata (price cap)’a uyanlar hariç" geçersiz kabul edilecektir.

Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Yönetmeliği uyarınca, Boğazlardan geçecek tehlikeli yük taşıyan tüm gemilerin geçerli bir P&I poliçesine sahip olmaları zorunludur. Boğazlardaki trafik, risk ve felaket durumlarında olası bir kaza sonrasında, P&I sigorta kuruluşunun bulunamaması veya sigorta kuruluşunun yukarıda belirtilen sebeplerle yapılması gereken iş ve işlemleri reddetmesi veya bütün bunlara ilişkin süreçlerin zaman alması ve gerekli müdahalelerin gecikmesi hallerinde; öncelikle ülkemiz, değerlerimiz ve halkımızın hayati derecede zarar görebilecek, bunun yanında ise önemli bir su yolu olan Boğazlarımız bu süreçte kapalı kalacak ve lojistik hareketlilik durma noktasına gelecektir. Bundan dolayı da P&I sigorta firmasından ek yazı alıp idareye iletmeyen gemilerin geçişlerine 5 Aralık 2022 tarihinden sonra izin verilmemektedir.

Bu sebeple 1994 yılından beri Türkiye’de Gemi Acenteliği, Lojistik ve Liman Hizmetleri işlerinde çalışmakta olan dernek başkanımız Sayın Ertolkun Gayretullah, Kanal 24 Televizyonuna demeç vererek dezenformasyona mahal bırakmadan aşağıdaki şekilde demeç vererek özetle;

“Türkiye Devletinin isteği; 01/12/2022 tarihinden sonra Türk Boğazları'ndan (İstanbul ve Çanakkale) yüklü olarak geçecek ham petrol taşıyan gemilerin P&I sigorta kuruluşlarından, gemi detayı, yükü ve seferinin yer aldığı ve P&I sigortasının geminin, bu sefer ve bu yük için geçerli ve kapsayıcı olacağını belirtir bir mektubun alınması, bu mektubun yine bu sigorta kuruluşları veya temsilcileri tarafından geminin vereceği Seyir Planı-1 (SP-1) raporuna eklemesi ve ayrıca Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü’ne e-posta ile göndermeleridir. Zannımca T.C. Hükümeti, bir an evvel yüzlerce geminin boğaz girişlerinde bekleyerek kaza ve çevre felaketine yol açmadan, gereken tedbirleri alacaktır.” Şeklinde konuştu.

https://24.kz/ru/news/in-the-world/item/576845-tankery-s-kazakhstanskoj-neftyu-zastryali-u-beregov-turtsii

19 танкеров с миллионами тоннами сырой нефти продолжают оставаться у берегов Турции, передает корреспондент «Хабар 24».  Затор образовался после введённого ЕС «потолка цен» на российскую нефть. Теперь они ожидают разрешения пересечь турецкие воды. По данным TankerTrackers, большая часть чёрного золота на этих судах имеет казахстанское происхождение. Поэтому не должна попадать под западные санкции. Почти 80% её экспортируется через Каспийский трубопроводный консорциум. Ранее Анкара потребовала предоставить письма от страховых компаний, подтверждающие, в том числе, покрытие страховки на случай разлива нефти и столкновения судов. Ертолкын Гайретуллах, операционный менеджер Морского агентства «Мармарис»: - Согласно международному праву, такие суда должны иметь страховой полис. Только в этом случае они могут  беспрепятственно проходить по узким проливам. Так как в  случае аварии все расходы на себя берёт страховая компания.

Источник: https://24.kz/ru/news/in-the-world/item/576845-tankery-s-kazakhstanskoj-neftyu-zastryali-u-beregov-turtsii
Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки на www.24.kz

KATEAD

Tarih : 7 Aralık 2022

Haberlerimiz

Kazakeli Dergimizin 31. sayısı çıktı. Tıklayın

Kazak Dünyasındaki Gelişmeleri Takip edin

Derneğimiz ile ilgili haberleri ve gelişmeleri Facebook'tan takip edebilirsiniz

Kazakistan Dışişleri Bakanlığı Resmi Web Sitesi

Kazakistan Dışişleri Bakanlıgının resmi sitesini buraya tıklayarak ziyaret edebilirsiniz.